Starea Anei 30.06.2009

Din pacate starea Anei nu s-a stabilizat inca. Are doua traumatisme craniene si un hematom pentru care necesita operatie urgenta, iar chirurgii nu pot actiona pana nu se stabilizeaza. Si ca si cum nu ar fi fost deja suficiente lucruri cu care sa lupte Ana, a dezvoltat si DIC (coagulare intravasculara diseminata, o conditie care ii impiedica sangele sa se coaguleze)… Este a patra zi de coma.

Celalalt baiat accidentat grav in aceeasi seara, Razvan Mihai Conteanu, este tot in coma insa starea sa mult mai stabila a permis doctorilor sa il opereze (hematom cu fractura craniana). Acum este stabilizat, din pacate nu poate respira pe cont propriu inca si se afla in continuare pe sedative. Doctorii asteapta momentul oportun pentru a-l detuba. Daca va avea nevoie de sange, Razvan va primi din rezervele donate de voi Anei. Ii tinem pumnii lui Razvan si asteptam sa se trezeasca.

Luni au fost foarte multi donatori la Institutul de Hematologie, va multumim tuturor pentru curaj si pentru ajutorul dat din suflet, e o dovada clara ca inca suntem oameni si ne putem solidariza pentru a ne ajuta semenii.

Daca sunt persoane care nu au donat inca, o pot face oricand, in contul Onisor Ana-Maria-Alexandra internata la Sf Pantelimon, la Institutul de Hematologie din Dr Felix in timpul programului 7:30-13.30.

Din pacate multi oameni au fost refuzati acolo din diferite cauze, asa ca pentru a nu face un drum degeaba pana acolo:

  • nu beti alcool / nu fumati inainte de recoltare
  • nu consumati cafea inainte de recoltare
  • purtati haine decente (au fost respinsi oameni din cauza ca aveau pantaloni scurti si nu lungi)
  • evitati sucurile racoritoare cu orice pret deoarece pot provoca probleme grave celui ce primeste sangele

Inca o data va multumim din suflet si suntem convinsi ca atunci cand se va trezi, Ana va imparti un zambet sincer fiecaruia in semn de multumire.

17 răspunsuri

  1. Din pcate DIC este un diagnostic deosebit de grav.
    Destul de des este premergatoare sepsisului.
    Se incheie cu tragic cu exitus.

    Nu transfuzia este salvarea ! 1:Diagnosticul corect in Clinica de Hematologie FUNDENI !

    2: Inainte de donarea de sange se raspunde la un formular destul de lung. Omiterea / raspunsul aiurea in alte tzari se trateaza cu parnaee. Orice medicament, sucuri energizante produc probleme si mai bine nu donati !
    Respectati protocolul de recoltare !

    Este de aflat daca demersul a fost facut la soliciatrea unui medic., sau macar aveti acordul unui medic..

    De perioada de incubatie nu s-a auzit. Adeca de la infectare pana la detectia in sange. Trec de la 3 la 6 luni si nu e LOL de loc. De la o hepatita C sau un HIV se moare mai nasol decat din lipsa unei transfuzii.

    Antithrombin (AT) has been used for over 25 years to successfully treat disseminated intravascular coagulation (DIC). A four-day AT therapy in patients with DIC in the KyberSept trial has been related to a clear survival benefit in patients not receiving concomitant heparin. Gonano and coworkers performed thrombelastography (TEG) measurements in patients with severe sepsis and clearly showed hypercoagulability, as defined by five TEG parameters, compared to healthy controls. In the AT group they found a trend towards normalization of TEG parameters after treatment, although this did not reach statistical significance. This first clinical evaluation of hypercoagulability during AT treatment could not provide evidence for an attenuation of coagulopathy, an effect that might be due to high inter-individual variability.

  2. Multumesc pentru completarile legate de hepatita C si HIV, am modificat pe prima pagina si imi cer scuze ca am urmat sfatul unei persoane care ieri nu a putut dona. E drept, nu trebuie sa fim lacomi, Ana are nevoie de calitate.
    Multumiri sincere din nou.

    In ceea ce priveste DIC, diagnosticul i s-a pus la Spitalul Sf Pantelimon. Aseara auzisem vesti bune, cum ca tratamentul ar functiona. Am sa revin cu detalii.

    Intregul demers este facut de prietenii Anei la solicitarea parintilor ei, care la randul lor au fost informati de medicii de la Sf Pantelimon.

  3. si eu stiam ca lista de conditii pentru recoltare e mai lunga.

    trebuie sa ai peste 55 de kg (la fete).
    sa nu fi avut hepatita, nici macar de tip A, nu conteaza ca te-ai vindecat
    sa nu ai boli care se transmit prin sange, logic
    sa nu ai diabet
    sa nu ai piercing-uri sau tatuaje (intrebati si voi, poate fac analize inainte)
    epilepsie, ulcer, boli de inimă, boli de piele (intrebati de care, daca e cazul), miopie – 6 dioptrii.
    la fel, tot la fete, sa nu fie la menstruatie sau insarcinate.

    • nu s-au legat de cercei sau tatuaj cand am donat.

  4. Da, sunt mai multe conditii. Am pus ce am gasit si ce am auzit de la cei care au fost respinsi la donare pe pagina aceasta: https://saveana.wordpress.com/unde-donez/

  5. Din nefericire am trecut prin ceva asemanator acum 2 ani. Daca starea e urgenta si spitalul nu are sange (nu stiu situatia la Pantelimon, daca are sau nu baza de sange), exista o metoda sigura de a rezolva rapid problema. chestia e ca intre donarea de sange cu adresa si pana cand ajunge sangele la donator poate sa dureze pana la 2 saptamani. pentru cei in stare grava e cam mult. de cele mai multe ori se rezolva totul cu bani (eu din nefericire am aflat prea tarziu chestia asta) . costa intre 100 si 200 de lei punga la seful care se ocupa de sange. depinde de spital si de doctori (care au uitat ca au depus un juramant). De asemenea nu strica sa se mearga in audienta la D-na doctor Vladareanu (parca acesta e numele d-nei director de la institutul de hematologie) care e o perosoana deosebita si face tot ce se poate pentru situatiile exceptionale. Chestia cu donatul cu tinta merge cam asa: te duci, donezi, si in schimbul sangelui tau ei trimit la pacientul care are nevoie o sange prelucrat anetrior. Conform normelor si deontologiei medicilor si juramantului hipocratic, nu au nici un drept sa conditioneze transferul de sange catre pacient de donatiile altora. In concluzie: e bine sa donezi sange periodic, pentru ca e un gest ce arata ca iti pasa. Nu e bine ca exista acest sistem corupt si o mafie a sangelui in spitale care subordoneaza viata, banilor.
    Zgubiliticii sunt alataruri de voi in efortul vostru si dorim sa uram insanatosire gabrinca Anei si lui Razvan!!!

  6. Andrei sau cine se ocupa de site, ma mai duc eu maine dimineata (joi) sa mai strang oameni. Si ne vedem tot asa la 8 in fata la orange. Pune tu pe site un anunt te rog. Catalina 0720380218

  7. Intrebare
    Spasmofilia e motiv ca sa ma refuze? La ultimile analize(~martie) am iesit perfect la calciu, dar cand sunt stresata scade, deci foarte posibil ca acum sa imi iasa prost.

  8. am fo azi la spital… razvan e detubat… e ink sedat ptk a vzt-o p ana si a devenit f agitat.. ei sunt in continuare in acelasi salon… i-am vzt p amandoi… alien nu are nici un badaj p cap, nimic. doar p torace kteva zgarieturi si bandaje si p maini la fel… are kteva copci la arcada stanga si km atat la kp… nici un semn d vreo operatie… mai vb cu lume din spital (asistente) si mi s-a zis k starea lui e in general buna, dar k tre sa-l tina sedat din cauza agitatiei… kt am stat io la el… era sedat si s tot intorcea (inconstient probabil) spre ana… si odata mi-a kutat mana si knd l-am tinut d mana s-a mai linistit…
    sper din tot sufletu sa s faca amandoi bine atat fizic kt si psihic
    Doamne ajuta!

  9. V-ati gandit sa puneti si niste afise cu poza ei si cateva cuvinte in zona Universitate-Romana? Sunt multi tineri care circula pe aici si sunt sanse mari sa rapunda apelului. Eu sunt studenta la Limbi Straine si am multi colegi care au donat sange cand s-au facut apeluri , chiar fara sa fie vreun caz deosebit. Daca nu as fi plecata din tara m-as ocupa eu de asta, dar din pacate ma intorc abia sambata.Eu am citit anuntul pe grupul lit-translations, Ana e cumva studenta la Limbi Straine, ca imi este cunoscut chipul ei? Multa putere.

    • Este la masterul de Inteligenta Artificala, la Mate-Info.

  10. @ Catalina: am pus informatiile pe site, am sa te sun maine sa imi spui cum a decurs.

    @ Fen: nu stiu daca spasmofilia este un criteriu, probabil ca este important sa dai detaliile astea la donare si sa iti zica ei daca se poate sau nu.

  11. Bai fratilor, daca tot postati lista cu conditii pentru donare o sa aveti un card de oameni care vor sta acasa intrebandu-se daca or sa fie primiti la donare sau nu.

    Sfatul meu e sa va duceti, petnru ca oricum puteti fi respinsi sau admisi la donare din diverse motive la care nici nu v-ati gandit. (vorbesc din experienta petnru ca sunt donator de 2 ani de zile).

    Mai zicea cineva de racoritoare inaitne de donare, ca ar dauna. Dar uita sa mentioneze ca e bine sa consumi LICHIDE inainte. Iar dupa, ce sa zic, poti face ce vrei. Important e sa te duci la donare, ca daca stai sa iti pui intrebari de genul m-or primi oare sau nu, trece timpul degeaba. Cine vrea sa doneze se duce si o face, nu sta sa isi puna intrebari despre asta pe aici.

  12. …nu mi se pare corect criteriul „pantaloni scurti”…pai?…va-ti gandit mult pana sa scrieti asta acolo?…vai de mama noastra,suntem bolnavi si pe deasupra mai suntem si batuti in cap…

    • am fost si eu la donare si nu este vb ca au pus cei de pe site sau vreun bloger care nu are ce face acasa conditia asta…mutli au fost respinsi din cauza asta, am vazut si eu, se cere o tinuta decente, si pentru multi a fi in pantaloni scurti nu reprezinta o tinuta decenta…asa ca nu mai dramatiza te rog….

  13. Oameni buni, donarea de sînge nu este condiţionată DECÎT de starea de sănătate a donatorului. Se merge pe Dr. Felix şi se donează, se cere o adeverinţă de donare, care s-a făcut pentru pacientul X. Adeverinţa cu pricina se face să ajungă la familie.
    Donarea este consumatoare de timp, pentru că înainte de recoltarea se practică o serie de determinări de laborator în vederea decelării la donator a unor boli care contraindică ADMINISTRAREA produselor de sînge provenite de la el, la oricine.
    NU exact unităţile donate vor ajunge la pacient. Asta, este bine de ştiut.
    Către pacient se livrează imediat ce produs de sînge necesită.

  14. Am vrut si eu sa donez sange ieri,m-au refuzat pentru ca facusem tratament stomatologic in ultima luna..de asemenea mai era in fata mea la rand un baiat care a fost refuzat din acelasi motiv…deci si asta e un criteriu..

Lasă un comentariu